Saturday 9 March 2013

Kejohanan Futsal Piala Datuk Bandar 2013

Catatan: Mohd Asri Redha
Tarikh: 08 Mac 2013...Jumaat

Salam sejahtera, Salam Satu Kedah, Salam Satu Malaysia....

Selamat Pagi semua pembaca maya saya sekalian.... Rasanya semuanya sihat sejahtera sentiasa... baguslah.. kena sihat sejahtera semuanya.. Nak sihat tu tak semudah cakap. Kena usaha lebih sikit. Kalau dah usaha tak mau nak sihat juga.. maka itu sudah ditakdirkan Allah SWT. Jadi jangan dok gundah gulana. Macam saya ni... suka juga bab-bab sukan, tapi penyakit pun ada juga.... tak apalah .. selagi boleh bersukan saya tetap bersukan sebagai satu hiburan dan juga riadah serta kesihatan diri juga...


Ok hari ini .. hari cuti. Jadi saya berbasikal sampai ke airport Kepala Batas, Alor Setar.. Boleh tahan juga jauhnya.. tapi dari rumah saya cuma ambil masa lebih kurang 35 minit sahaja, dalam keadaan kayuhan biasa cara-cara umur saya sekarang ni.


Secara kebetulan juga MBAS  pada hari ini dan besok hari ada buat aktiviti Pertandingan Futsal Piala Datuk Bandar. Pertandingan ini diadakan digelanggang D'Futsal Titi Gajah. Jadi sayapun singgahlah kat situ untuk tengok dan tinjau anak-anak buah susun dan atur pertandingan ini agar berjalan lancar. Disamping itu 2 pasukan MBAS juga ambil bahagian dalam pertandingan Futsal Piala Datuk Bandar. Sebenarnya program ini adalah terbesar dan julung kali diadakan oleh MBAS dalam konteks yang lebih nasional, sempena menyambut Ulang Tahun Bandaraya Alor Setar ke 9 Tahun. Lebih 122 pasukan yang telah mendaftar mengambil bahagian dalam 3 kategori dan menariknya ianya melibatkan juga team-team dari luar Kedah seperti dari Selangor, Penang dan sebagainya. Ini menunjukkan sokongan yang tinggi yang diberikan kepada MBAS atas penganjuran pertandingan  ini.

Penganjuran pertandingan ini amat baik sekali dalam usaha MBAS untuk menggalakkan warganya mengamalkan cara dan gaya hidup sihat disamping membaiki dan meningkatkan hubungan yang baik antara MBAS dan warga bandaraya ini serta dengan lain-lain pihak berkuasa tempatan. Bagi saya ini adalah kerjayaan terbesar MBAS dan mungkin program ini akan diteruskan lagi dimasa hadapan memandangkan faedah besar yang diperolehi oleh pasukan yang terlibat dan MBAS sendiri.

Anak-anak buah sibuk sekali mengaturkan
persiapan pertandingan ini....
Ok.. kita berhenti kat sini dulu.. besok pertandingan ada lagi... nanti petang besok baru ada keputusan siapa johan kategori yang ditetapkan... Kategori Terbuka... Hadiah Pertama RM4000.00 ,Kategori Bawah 18 Tahun Hadiah Pertama RM1000.00, Kategori PBT Hadiah Pertama RM2500.00..  Mungkin kerana hadiah tinggi kut menyebabkan ramai pasukan datang ambil bahagian.....

Nanti saya akan cerita lagi.....

Team Futsal MBAS.... anda memang hebat...
Datuk Bandar , SU dan PSU bergambar dengan
Pasukan Futsal PKNK yang menjadi Johon
Kategori trtbuka......
Ok hari ini 09 Mac 2013.. Hari Sabtu.... Hari terakhir Pertandingan Futsal Piala Datuk Bandar Alor Setar.. Keputusan sudah tahu. Malangnya pasukan MBAS gagal menjadi juara dibawah kategori PBT dimana Majlis Bandaraya Ipoh telah menggondol hadiah pertama manakala MBAS hanya sekadar mendapat Naib Johon. Walaupun saya ucapkan tahniah diatas kejayaan itu  walaupun mendapat naib johan tetapi kesungguhan anda semua memang membanggakan MBAS kerana dari lebih 55 team yang mengambil bahagian, MBAS berjaya melepasi ranjau-ranjau dan sampai ke peringkat akhir.  Bagi kategori Terbuka dimenangi oleh Pasukan PKNK, manakala kategori bawah 18 tahun dimenangi oleh pasukan TSB dari Tandop... Insya Allah, dengan kejayaan menganjurkan sukan yang amat diminati ramai sekarang ini, MBAS akan memberi perhatian untuk pelaksanaan pada tahun depan pula.

terima kasih...


No comments:

Post a Comment

Dilema Antara Kehendak Orang Awam Dan Kebinatangan....saatu cerita di Bandaraya Kita